Αχ αυτές οι μπάμιες!!

Share:

Από τη πρώτη στιγμή που ήρθε η ιδέα για το ημερολόγιο αυτό ήξερα πως το πρώτο θέμα θα είναι χιουμοριστικό! Το  γέλιο κάνει μόνο καλό και είναι η τέλεια πηγή αντιγήρανσης οπότε και ένας άνθρωπος να χαμογελάσει διαβάζοντας το σημερινό μου θέμα θα νιώθω πως έχω κάνει την καλή μου πράξη!

Στο γραφείο λοιπόν όταν κάνω λήψη ιστορικού υπάρχει μια ερώτηση που κάνω πάντα : « Έχετε κάποια διατροφική ιδιαιτερότητα; Κάποιο τρόφιμο που να έχετε αλλεργία ή που να μην σας αρέσει γευστικά:» . Μετά από στατιστική μελέτη και σε ένα μεγάλο πλήθος ιστορικών το σκορ έδειξε πως 7 στους 10 ανθρώπους σιχαίνονται τις μπάμιες!

Θεωρώ πως η μπάμια έχει μια άδικη μοίρα που την ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια. Ας ξεκινήσουμε με το βασικότερο κακό έχει η κακομοίρα την μπάμια : όταν κάποιος ακούει την λέξη μπάμια για έναν άντρα κάνει πολύ κακές αρνητικές συνειρμικές σκέψεις για τον ανδρισμό του. Επιπλέον είναι το παρατσούκλι του κάθε μη όμορφου και χαμηλού αναστήματος αρσενικού! Επιπρόσθετα δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδέουν την μπάμια με βλεννώδεις απεκκρίσεις ! Μα πόσο πόσο κρίμα!

 

Πριν ξεκινήσει η ώρα της αποκατάστασης της αξίας της μπάμιας είναι η ώρα για γέλιο! Θα σας γράψω μια μεγάλη συλλογή από αστεία που έχω μαζέψει από την ώρα που αποφάσισα να υπερασπιστώ την μπάμια!

1 .  Δεν έφτασα εγώ στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας για να τρώω μπάμιες

  1. Έχω φάει ξύλο… Έχω φάει άκυρα… Έχω φάει καψούρα… Έχω φάει φρίκες … Έχω φάει χυλόπιτες. Αλλά να φάω μπάμιες ακόμα δεν την παλεύω.
  2. – Με άριστα το σουβλάκι πόσο με αγαπάς

– Μπάμιες

  1. – Μάνα σήμερα να μαγειρέψεις μπάμιες

– Που έχεις μπλέξει αγόρι μου

  1. Αν γίνει ταινία βασισμένη στη ζωή μου , η τελευταία σκηνή θα είναι μονοπλάνο που με κυνηγάει η μάνα μου σε slow motion με ένα πιάτο μπάμιες
  2. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί μαγειρεύουμε τις μπάμιες πριν τις πατάξουμε
  3. -Μα μπάμιες ρε μάνα;;

– Έρευνες λένε πως αν τρως μπάμιες μεγαλώνει το πουλί σου

– Μην τα πιστεύεις αυτά! Πάρε το πιάτο και φέρε μου την κατσαρόλα!

  1. Η Δευτέρα είναι το χειρότερο πράγμα μετά τις μπάμιες

9 . – Τι μαγείρεψες ;

  • Μπάμιες
  • Α, και τι έκανες για να φάμε;;
  1. Από μικρός ζω στα άκρα … 10 φορές κόντεψαν να με πάρουν οι γύφτοι επειδή δεν έτρωγα τις μπάμιες μου!

Κυκλοφορούν τόσα ακόμα που ο διασυρμός της μπάμιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει σταματημό !

Καλή μου μπάμια που εγώ τόσο σε αγαπώ και καλή λέξη δεν ακούω για σένα ήρθε η ώρα να πούμε στον κόσμο την αλήθεια… και αυτή είναι  πως είσαι θρεπτικότατη!

 

Θρεπτική Ανάλυση

 

Παρέχουν 45 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 2,2 γραμμάρια υδατάνθρακες, 88,7 γραμμάρια νερό και 4 γραμμάρια φυτικές ίνες. Τα 100 γρ. μαγειρεμένες μπάμιες καλύπτουν το 18% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C , 14% σε βιταμίνη Β6 , 13% σε μαγγάνιο, 12% σε φυλλικό οξύ, 10 – 12,5% σε διαιτητικές ίνες, 11% σε βιταμίνη Β1, 8 – 9% σε ασβέστιο και μαγνήσιο και 4 – 5% σε ψευδάργυρο και βιταμίνες Β2, Β3 και παντοθενικό οξύ. Οι κατεψυγμένες μπάμιες έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β2 και μαγνήσιο σε σχέση με τις ωμές, και μικρότερη σε βιταμίνη C, Β1, Β3, Β6 και μαγγάνιο.

 

Τα οφέλη που έχουν οι μπάμιες για την υγεία μας

 

Οι μπάμιες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του γαστρεντερικού σωλήνα. Έτσι συντελούν στην ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο που είναι γνωστά ως προβιοτικά. Πέρα από τα γνωστά οφέλη των προβιοτικών, αυτά τα βακτήρια βοηθούν και στη βιοσύνθεση βιταμινών της ομάδας Β.

 

Οι πρωτεϊνες που περιέχονται στους σπόρους της μπάμιας είναι υψηλής αξίας. Είναι πλούσιες σε αμινοξέα όπως η τρυπτοφάνη, η κυστίνη και άλλα θειούχα αμινοξέα και σε αντιοξειδωτικά συστατικά όπως η β – καροτίνη, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη.

 

Οι μπάμιες επίσης, βοηθούν στην απορρόφηση νερού και παγιδεύουν χοληστερόλη και τοξίνες στην κολλώδη ουσία τους, τις οποίες οδηγούν έξω από τον οργανισμό μέσω των κοπράνων. Εξαιτίας του μεγάλου ποσοστού νερού που κρατούν στο έντερο, αποτρέπεται η δυσκοιλιότητα, οι τυμπανισμοί και τα φουσκώματα.Επίσης λόγω των φυτικών ινών και της κολλώδης ουσίας τους, ρυθμίζουν την απορρόφηση των ζαχάρων στο λεπτό έντερο και βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων του ζαχάρου στο αίμα. Η συχνή κατανάλωση αυτού του σπουδαίου λαχανικού βοηθάει στην πρόληψη του διαβήτη.

 

Όπως και άλλα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, οι μπάμιες μπορεί να παρουσιάζουν αντιφλεγμονώδη δράση, συμβάλλοντας στην ανακούφιση συμπτωμάτων από καταστάσεις που εμπλέκουν φλεγμονή, όπως το άσθμα, η οστεοαρθίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Επίσης, μικρές ελλείψεις της βιταμίνης C έχουν σχετισθεί με την εμφάνιση μελανιών στο δέρμα. Αυτό παρατηρείται συνήθως ως σύμπτωμα του σκουρβούτου, της νόσου που προκαλείται από έλλειψη της βιταμίνης C.

Επίσης, δίαιτες υψηλές σε φυλλικό οξύ, β – καροτένιο και βιταμίνη C μειώνουν την ομοκυστεΐνη, η συσσώρευση της οποίας προκαλεί βλάβες στα αγγεία και αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό επεισόδιο (μελέτη δημοσιευμένη στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Nutrition το 2000).

 

Οι μπάμιες έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6, η οποία συμμετέχει σε περισσότερες από 100 ενζυμικές αντιδράσεις του οργανισμού. Έτσι, εμπλέκεται στη σύνθεση των πρωτεϊνών, των λιπιδίων των κυτταρικών μεμβρανών, του γενετικού υλικού και της αίμης, αλλά και πολλών νευροδιαβιβαστών, ουσιών απαραίτητων για τη μετάδοση μηνυμάτων από το ένα νεύρο στο άλλο. Η βιταμίνη Β6 παίζει σημαντικό ρόλο και στην προστασία από καρκινογενέσεις, μέσω της μεθυλίωσης, μιας χημικής διαδικασίας κατά την οποία μεθυλικές ομάδες μεταφέρονται από το ένα μόριο στο άλλο. Με την αντίδραση αυτή μπορεί ένα ανενεργό γονίδιο να μετατραπεί σε ενεργό και το αντίστροφο, και τοξικές ουσίες να καταστούν λιγότερο τοξικές. Μέσα από την ίδια διαδικασία, μειώνεται και η βλαπτική δράση της ομοκυστεΐνης, η συγκέντρωση της οποίας μπορεί άμεσα να βλάψει τα τοιχώματα των αγγείων και να προάγει την αθηροσκλήρυνση.

 

Οι μπάμιες θεωρούνται καλή πηγή γλουταθειόνης, μιας πρωτεΐνης με αντιοξειδωτική δράση, η οποία έχει συσχετισθεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος και του λάρυγγα.

 

Τέλος, παρόλο που το πεδίο δεν είναι ξεκάθαρο, υπάρχουν θετικά στοιχεία ότι η κατανάλωση β – καροτενίου μπορεί να συσχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για καταρράκτη ή κάποιες εκφυλιστικές νόσους των ματιών, οπότε οι μπάμιες μπορεί να συνεισφέρουν κάποια ποσότητα β –καροτενίου στη δίαιτα.

 

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τρώμε μπάμιες

 

Οι μπάμιες ανήκουν σε ένα μικρό αριθμό τροφίμων που περιέχουν οξαλικά οξέα, ουσίες που βρίσκονται φυσιολογικά σε φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς. Όταν τα οξαλικά οξέα συγκεντρωθούν σε μεγάλες ποσότητες στα υγρά του οργανισμού, κρυσταλλοποιούνται και προκαλούν διαταραχές στην υγεία. Για αυτό, άτομα με προβλήματα στους νεφρούς ή τη χοληδόχο κύστη ίσως θέλουν να αποφύγουν την κατανάλωσή τους, όπως και άτομα που θέλουν να αυξήσουν την πρόσληψη ασβεστίου, επειδή τα οξαλικά μειώνουν την απορρόφησή του.

 

Προσοχή απαιτείται επίσης από όσους αντιμετωπίζουν γαστρεντερολογικά προβλήματα ή βρίσκονται σε μετεγχειρητικό στάδιο, διότι τα σπόρια της μπάμιας μπορεί να προκαλέσουν ανεπιθύμητες επιδράσεις.

 

 

Υ.Γ. το πρώτο στοίχημα που έβαλα με τον φίλο μου πριν 10 χρόνια είχε τον εξής διάλογο:

Εγώ : και άμα χάσεις τι θα κάνεις;;

Μιχ: Άμα χάσω , που δεν πρόκειται , θα κάτσω να φάω μια κατσαρόλα μπάμιες!

 

Είναι καλές οι μπάμιες αγαπημένοι μου! Ας σταματήσουμε το Bullying ! Πείτε ναι στις μπάμιες δοκιμάστε τες ψητές στον φούρνο , κοκκινιστές στην κατσαρόλα, ροδέλες στη σαλάτα σας!

Για την θρεπτική σύσταση πηγή μας ήταν το diatrofi.gr

From the Blog

Articles to Read Today

Light Γεύματα

Φακοσαλάτα

Ίσως αυτή είναι η πιο ωραία φακοσαλάτα που έχεις φάει! Δες παρακάτω τη συνταγή και δοκίμασε την με τη πρώτη ευκαιρία. Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Σαλάτα με super foods

Σαλάτα ενέργειας με super foods και γεμάτη βιταμινες! Είναι πλήρες γεύμα κατάλληλο για vegans-vegetarians ή για νηστεία.   Υλικά για δυο άτομα: 2 κούπες πράσινη

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s detox water – Spring recipe !

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές από detox water όπου κάθε μια από αυτές υπόσχεται αποτοξίνωση σε επιβαρυμένες περιοχές του σώματος μας όπως στο συκώτι μας

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Φρικασέ μανιταριών

Ένα φαγητό πολύ νόστιμο και θρεπτικό που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από τα κλασικά λαδερά ή χειμωνιάτικα συνοδευτικά από βραστά λαχανικά! Ορίστε η δική

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Τυλιχτό με γύρο μανιταριών

Να άλλη μια ωραία ιδέα για νηστίσιμο healthy τυλιχτό! Κάνουμε το αγαπημένο μας σουβλάκι με γύρο μανιταριών, vegan μαγιονέζα, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμυδάκι και μαϊντανό!  

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s winter detox tea!

Χειμώνας χωρίς τσάι γίνεται; Δεν γίνεται! Έχω μια αδυναμία στα βότανα και μάλιστα σε όσα έχουν πλούσιο άρωμα!   Για το συγκεκριμένο τσάι χρειαστήκαμε τα

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Σούπα λαχανικών

Μια σούπα γεμάτη φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδη δράση!     Υλικά: 1 μπρόκολο 4-5 καρότα 1-2 κρεμμύδια 1 πιπεριά 1 πράσο 2 φινόκια

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Κολοκυθόσουπα

Αν αγαπάς την κολοκυθόσουπα ξέρω πως το χειμώνα πρωταγωνιστεί στο τραπέζι σου! Σου έχω συνταγή για να την απογειώσεις!     Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Χειμωνιάτικο τσάι

Ξέρω πως έχει γεμίσει το Instagram με χριστουγεννιάτικα εδέσματα αλλά χριστουγεννιάτικη μάζωξη χωρίς να σερβίρεις τσαγάκι δεν γίνεται! Αυτό το μείγμα που θα σου προτείνω

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Χουρμαδοτρουφάκια

Θέλεις ένα απολαυστικό και εύκολο σνακ με λίγα υλικά που θα ικανοποιήσουν στο μέγιστο την επιθυμία σου για γλυκό και έχουν πολύ λίγες θερμίδες; Σου

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

Πρώτη απόπειρα για κολοκυθόπιτα! Ξεκίνησα με κάποια δοκιμασμένη συνταγή, δεν αυτοσχεδίασα από το μηδέν όπως συνήθως, επειδή η ζαχαροπλαστική είναι πιο αυστηρή στις αλλαγές και

Διαβάστε το άρθρο »
Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό: ο ρόλος του φαρμακοποιού εν όψει κορωνοϊού

Λόγω των δύσκολων συνθηκών και της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης και κορωνοϊού, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές της αγαπημένης μας φαρμακοποιού Ισμήνης Γαλιγαλη:  

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Μπατζίνα

Υλικά : 1 κιλό κολοκυθάκια αλάτι,  πιπέρι 1κγ δυόσμο αποξηραμένο 4 αυγά 300γρ φέτα χαμηλών λιπαρών 200 γρ τυρί κίτρινο 5% 100γρ ελαιόλαδο 300γρ γιαούρτι

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Σαρδέλα παντρεμένη

Αμα αγαπάς τις σαρδέλες  διάβασε προσεκτικά αυτή τη συνταγή και μπες στην κουζίνα! Υλικά για 4 άτομα: 40 σαρδέλες ( 1 κιλό περίπου) 3 ντομάτες

Διαβάστε το άρθρο »
Αδυνάτισμα

Τα Top 10 Snack για την παραλία!

Τι βάζουν στο ψυγειάκι της παραλίας τα διάσημα Hollywoodιανά Κορμιά; Μια ερώτηση που ακούω συνέχεια είναι «τι τρώνε και είναι τόσο αδύνατες;»! Όλα τα καλογυμνασμένα

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Αφράτο Κέικ μπανάνας

Υλικά: 4 μεσαίες ώριμες  μπανάνες  3 αυγά  1φλ. λάδι μιξ ελαιόλαδο σπορέλαιο (αναλογία 2:1)  Χυμό από 1 πορτοκάλι  Ξύσμα από 1 πορτοκάλι  1,5 φλ ζάχαρη καρύδας 

Διαβάστε το άρθρο »