Συνταγές

Γιαούρτι το θεϊκό !

Επειδή μας είπατε πως σας ‘κολάσαμε’ με τα bagel και τα pancakes που φτιάξαμε στο Εις το Παυσίλυπον με τον Νικόλα , είπαμε να σας ετοιμάσουμε ένα super bowl γεμάτο γεύση και ενέργεια!

 

Το όνομα super bowl δεν είναι τυχαίο καθώς έχει σαν βασικά συστατικά δυο απ’ τα αγαπημένα μου superfoods! Τους σπόρους chia και τα goji berries.

 

 

Πάμε να δούμε πόσο απλή είναι η παρασκευή αυτού του θεϊκού γιαουρτιού.

Χρειαζόμαστε :
  • 200 γρ. στραγγιστό γιαούρτι
  • 30 γρ. σπόρους chia
  • 30 τμχ goji berries
  • 1 κ.γ μέλι ρέικι

Τι μας προσφέρει όμως το κάθε ένα από αυτά ;

  • Κατσικίσιο γιαούρτι

Προτείνεται σε αυτούς που εμφανίζουν αλλεργία ή δυσανεξία στο αγελαδινό γάλα, λόγω της διαφορετικής σύνθεσης των πρωτεϊνών του (καζεΐνη, λακτολβουμίνη). Η καζεΐνη του κατσικίσιου γάλακτος είναι πιο διαλυτή από του αγελαδινού, γι’ αυτό και απορροφάται πιο εύκολα. Περιέχει επίσης μικρότερη ποσότητα λακτόζης από το αγελαδινό πράγμα που το καθιστά πιο εύπεπτο. Τέλος, χωνεύεται εύκολα λόγω της σύστασης του, έχει δηλαδή μικρότερα λιποσφαίρια που διασπώνται  εύκολα από τα ένζυμα του εντέρου.

  • Μέλι

Το μέλι από τη φύση του είναι ένα φυσικό βιολογικό προϊόν από τις πιο πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά τροφές, αφού περιέχει 180 διαφορετικές ουσίες που συνυπάρχουν και συλλειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους. Χαρακτηρίζεται σαν μια γρήγορη πηγή ενέργειας, σαν εξισορροπητικός παράγοντας στην οξύτητα του στομάχου, έχει αντισηπτικές ιδιότητες και είναι τονωτικό. Γενικότερα συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

  • Chia

To φυτό chia, ανήκει στην οικογένεια της μέντας και οι σπόροι του αποτελούν την πλουσιότερη πηγή λιπαρών οξέων ω-3 λιπαρά οξέα (α-λινολενικό οξύ). Από τα λιπαρά τους, το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και το 20%, κορεσμένο λίπος.

Είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες), αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Δυο κουταλάκια chia (τα οποία είναι και η ημερήσια προτεινόμενη λήψη) περιέχουν : 8 γραμμάρια φυτικών ινών, 4 γραμμάρια πρωτεΐνης, 12 γραμμάρια υδατανθράκων, 9 γραμμάρια λίπους, βιταμίνες (κυρίως Β συμπλέγματος), σίδηρο, μαγνήσιο και φυσικά ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα.

  • Goji berry

Τα γκότζι μπέρις ή αλλιώς τα «μούρα της ευτυχίας» όπως τα λένε στην Κίνα πρόκειται για ένα φυτό το οποίο ο καρπός τους μοιάζει με μικροσκοπικό ντοματίνι. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε πολυσακχαριδικά συμπλέγματα (σύνθετους υδατάνθρακες), είναι πολύ καλή πηγή καροτενοειδών (προβιταμίνης Α), βιταμίνης C, σιδήρου, ασβεστίου. και επιπλέον – όπως όλα τα μούρα – είναι πλούσια σε φλαβονοειδή (συγκεκριμένα στις μυρικετίνη, κερκετίνη και καμφοφερόλη) που μπορεί να τις έχεις υπόψη σου για την ισχυρή αντιοξειδωτική τους δράση.

Να πως μπορούν  4 απλά υλικά να δώσουν ένα θεϊκό σε γεύση και ποιότητα επιδόρπιο ή πρωινό ή brunch!

 

Μέσα στις επόμενες μέρες θα πάμε ξανά στην κουζίνα του Νικόλα και θα ετοιμάσουμε νέες λιχουδιές για εσάς. Μέχρι τότε μείνετε συντονισμένοι για να μαθαίνετε νέα μας!

Εμμανουέλα Φωτεινού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *