«Δίαιτα express» και γιατί να την αποφύγουμε

Share:

Αμέσως μετά τις γιορτές ακούω συχνά τον κόσμο να ψάχνει μανιωδώς στο διαδίκτυο για κάποια μαγική δίαιτα που θα επαναφέρει το κορμί του στα κιλά που είχε πριν τις γιορτές.

Πολλοί μάλιστα θεωρούν πως η καλύτερη λύση είναι να ακολουθήσουν κάποια χημική ολιγοήμερη δίαιτα ή να κάνουν κάποια από τις δίαιτες των διασήμων που υπόσχονται ορατά αποτελέσματα από την πρώτη κιόλας εβδομάδα!

Έρευνες που έγιναν πρόσφατα μέσα σε Ευρωπαϊκές χώρες έδειξαν πως τα άτομα που υποβλήθηκαν σε τέτοιου είδους διατροφή έχασαν όντως έως 11 κιλά μέσα σε 8 εβδομάδες. Τα άτομα αυτά παρακολουθήθηκαν για έναν χρόνο και το 89% των ατόμων μετά από έναν χρόνο είχαν πάρει όλα τα κιλά ξανά και το 76% μετά από έναν χρόνο ήταν περισσότερα κιλά από αυτά που είχαν πριν ξεκινήσουν την χημική δίαιτα. Άρα καταλαβαίνουμε πως οι δίαιτες express είναι αποτελεσματικές μόνο παροδικά.

Στην πραγματικότητα τα παραπάνω ποσοστά μαρτυρούν πως όχι απλά δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα αλλά είναι σαν να μας καταδικάζουν πως θα μπούμε σε μια αναπόφευκτη διαδικασία που είναι γνωστή ως γιο-γιο. Τα άτομα τα οποία δεν ακολουθούν τον κανόνα (ένα απειροελάχιστο) ποσοστό είναι τα άτομα εκείνα τα οποία με αφορμή μια τέτοια δίαιτα άρχισαν να αλλάζουν διατροφικές συνήθειες ή απευθυνθήκαν σε κάποιον ειδικό υγειάς και άλλαξαν τρόπο ζωής. Μια τέτοια δίαιτα μόνο ωφέλιμη δεν είναι. Ίσα ίσα εγώ θα την χαρακτήριζα επικίνδυνη.

Χαρακτηριστικά θα αναφερθώ σε μερικά από τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει μια τέτοια επιλογή για τον οργανισμό μας:

Oι ελλείψεις που παρατηρούνται σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως είναι η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Ε, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το φολικό οξύ, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και το κάλιο.

-Η κόπωση είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα συμπτώματα ατόμων που ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτες, ακριβώς γιατί δεν δίνουν στον οργανισμό τα απαραίτητα «καύσιμα».

-Tριχόπτωση

-Aφυδάτωση

-Σε νεαρότερες γυναίκες όπου αυστηρή δίαιτα και μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε ορμονικές διαταραχές και διακοπή της έμμηνου ρύσης (περίοδος).

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα επιλέξετε να ξεκινήσετε διατροφή σκεφτείτε καλά τους λόγους που δεν θα πρέπει να κάνετε διατροφή που βρήκατε στο διαδίκτυο, ούτε που να σας την έχει δώσει κάποιος γνωστός σας ούτε που να την βρήκατε σε blog κάποιου διάσημου! Εμπιστευόμαστε τους ειδικούς και άτομα που μπορούν να σας κατευθύνουν με γνώμονα την υγεία και όχι τα γρήγορα και λανθασμένα αποτελέσματα.

Εμμανουέλα Φωτεινού

From the Blog

Articles to Read Today

Light Γεύματα

Φακοσαλάτα

Ίσως αυτή είναι η πιο ωραία φακοσαλάτα που έχεις φάει! Δες παρακάτω τη συνταγή και δοκίμασε την με τη πρώτη ευκαιρία. Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Σαλάτα με super foods

Σαλάτα ενέργειας με super foods και γεμάτη βιταμινες! Είναι πλήρες γεύμα κατάλληλο για vegans-vegetarians ή για νηστεία.   Υλικά για δυο άτομα: 2 κούπες πράσινη

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s detox water – Spring recipe !

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές από detox water όπου κάθε μια από αυτές υπόσχεται αποτοξίνωση σε επιβαρυμένες περιοχές του σώματος μας όπως στο συκώτι μας

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Φρικασέ μανιταριών

Ένα φαγητό πολύ νόστιμο και θρεπτικό που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από τα κλασικά λαδερά ή χειμωνιάτικα συνοδευτικά από βραστά λαχανικά! Ορίστε η δική

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Τυλιχτό με γύρο μανιταριών

Να άλλη μια ωραία ιδέα για νηστίσιμο healthy τυλιχτό! Κάνουμε το αγαπημένο μας σουβλάκι με γύρο μανιταριών, vegan μαγιονέζα, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμυδάκι και μαϊντανό!  

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s winter detox tea!

Χειμώνας χωρίς τσάι γίνεται; Δεν γίνεται! Έχω μια αδυναμία στα βότανα και μάλιστα σε όσα έχουν πλούσιο άρωμα!   Για το συγκεκριμένο τσάι χρειαστήκαμε τα

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Σούπα λαχανικών

Μια σούπα γεμάτη φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδη δράση!     Υλικά: 1 μπρόκολο 4-5 καρότα 1-2 κρεμμύδια 1 πιπεριά 1 πράσο 2 φινόκια

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Κολοκυθόσουπα

Αν αγαπάς την κολοκυθόσουπα ξέρω πως το χειμώνα πρωταγωνιστεί στο τραπέζι σου! Σου έχω συνταγή για να την απογειώσεις!     Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Χειμωνιάτικο τσάι

Ξέρω πως έχει γεμίσει το Instagram με χριστουγεννιάτικα εδέσματα αλλά χριστουγεννιάτικη μάζωξη χωρίς να σερβίρεις τσαγάκι δεν γίνεται! Αυτό το μείγμα που θα σου προτείνω

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Χουρμαδοτρουφάκια

Θέλεις ένα απολαυστικό και εύκολο σνακ με λίγα υλικά που θα ικανοποιήσουν στο μέγιστο την επιθυμία σου για γλυκό και έχουν πολύ λίγες θερμίδες; Σου

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

Πρώτη απόπειρα για κολοκυθόπιτα! Ξεκίνησα με κάποια δοκιμασμένη συνταγή, δεν αυτοσχεδίασα από το μηδέν όπως συνήθως, επειδή η ζαχαροπλαστική είναι πιο αυστηρή στις αλλαγές και

Διαβάστε το άρθρο »
Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό: ο ρόλος του φαρμακοποιού εν όψει κορωνοϊού

Λόγω των δύσκολων συνθηκών και της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης και κορωνοϊού, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές της αγαπημένης μας φαρμακοποιού Ισμήνης Γαλιγαλη:  

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Γαρίδες στο φούρνο

Αν αγαπάς τις γαρίδες αυτή τη συνταγή να τη φτιάξεις!   Αν έχουμε 1 κιλό καθαρισμενες γαρίδες (κρατάμε το κεφάλι) τις μαρινάρουμε σε: χυμό από

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Κριθαρότο light

Μου ζητήσατε συνταγή με κριθαράκι! Η αλήθεια είναι πως δεν έχω ξαναφτιάξει ποτέ κριθαρότο οπότε δεν ήμουν σίγουρη για το αν θα βγει νόστιμο. Αλλά

Διαβάστε το άρθρο »
Μεσογειακά

Λαζάνια με μελιτζάνες 

Υλικά: 2 κολοκυθάκια πολύ λεπτά κομμένα ροδέλες κ βρασμένα ή ψητά για 5-6 λεπτά  400γρ. σάρκα καπνιστής μελιτζάνας εγώ χρησιμοποιώ έτοιμη σε άλμη με μηλοξιδο 

Διαβάστε το άρθρο »