Βe my guest

Είναι τα υγιεινά φαγητά πιο δύσκολα στο μαγείρεμα;

Φέτος έχουμε εντυπωσιαστεί από τα πιάτα του food blog Healthy Tasteland, γι’αυτό συζητήσαμε με τη δημιουργό τους, τη Μαρία Ζαλώνη για τη μαγειρική και την υγιεινή διατροφή:

 

Πολύς κόσμος θεωρεί πως η υγιεινή διατροφή είναι πολύ πιο απαιτητική σε χρόνο μαγειρέματος και προετοιμασίας. Κατά πόσο αληθεύει αυτό;

Η υγιεινή διατροφή φυσικά και δεν είναι ούτε πιο απαιτητική σε χρόνο μαγειρέματος, ούτε σε χρόνο προετοιμασίας. Δηλαδή πόσο διαφέρει σε χρόνο να σωτάρεις κάτι με ελαιόλαδο αντί με βούτυρο; Καθόλου! Νομίζω ότι είναι μια από τις πιο συχνές δικαιολογίες που ακούμε για την υγιεινή διατροφή. Γιατί για να φας νόστιμα και υγιεινά, ειλικρινά δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο και αυτό προσπαθώ να προβάλλω από το προφίλ μου καθημερινά.

 

Το ίδιο φημολογείται και για το κόστος, πως μια διατροφή υγιεινή εκτοξεύει τις οικογενειακές δαπάνες στο supermarket, πόσο κοντά είναι αυτό στην πραγματικότητα;

Το κόστος της υγιεινής διατροφής! Άλλη μια συχνή δικαιολογία που ουσιαστικά είναι άλλος ένας τεράστιος μύθος. Ναι μεν μπορεί να γίνει πανάκριβη, αλλά αυτό δεν ισχύει και για μια λιγότερο υγιεινή διατροφή; Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια χώρα που είναι τόσο πλούσια σε ποιοτικές και ταυτόχρονα φθηνές πρώτες ύλες. Φρούτα, λαχανικά, όσπρια και πόσα ακόμα σε αφθονία και πραγματικά σε χαμηλές τιμές. Οπότε το πόσο ακριβή μπορεί να γίνει η διατροφή μας, εξαρτάται από τις επιλογές μας.

 

Αν κάποιος ξεκινούσε με το να αλλάξει τον τρόπο που κάνει προμήθειες και του έφτιαχνες εσύ τη λίστα για ψώνια, ποια θα ήταν τα απαραίτητα για να μπορεί να δημιουργήσει πληθώρα πιάτων;

Ανάλογα με το budget που θέλει να διαθέσει ο καθένας:
Φρούτα (φρέσκα και αποξηραμένα), λαχανικά (φρέσκα και κατεψυγμένα), όσπρια, καστανό ρύζι ή φαγόπυρο ή κινόα, μακαρόνια, βρώμη, γιαούρτι, βούτυρα καρπών, αυγά, αλεύρια, ξηρούς καρπούς, τυριά, ψωμί, μέλι, ελαιόλαδο, κοτόπουλο, ψάρι, γάλα ή φυτικό γάλα, ζάχαρη καστανή ή καρύδας, μπαχαρικά, τορτίγιες, σπόρους και διάφορα ακόμα.

Με όλα αυτά μπορούμε να ετοιμάσουμε ειλικρινά άπειρα πράγματα. Υπέροχα, πεντανόστιμα και πάνω από όλα θρεπτικά και υγιεινά.

 

Ποιες είναι οι αγαπημένες σου αντικαταστάσεις στο μαγείρεμα με τις οποίες τα πιάτα σου μετατρέπονται σε νόστιμα και υγιεινά;

Οι αγαπημένες μου αντικαταταστάσεις είναι αυτές που θα μετατρέψουν τα φαγητά μου και τα γλυκά μου σε πιο θρεπτικές επιλογές αλλά ταυτόχρονα δε θα υστερούν σε γεύση. Κάποιες από αυτές λοιπόν είναι:

•Βούτυρο=Ελαιόλαδο ή βούτυρα καρπών ή λάδι καρύδας
•Κρυσταλλική ζάχαρη=Φρούτα ή ζάχαρη καρύδας ή μέλι
•Κρέμα γάλακτος=Γάλα καρύδας κονσέρβα ή γάλα με κορν φλάουρ
•Σοκολάτα=Κουβερτούρα ή κακάο
•Λευκό αλεύρι=Ολικής ή αλεύρι βρώμης ή αλεύρι αμυγδάλου
•Ντρέσινγκς με βάση τη μαγιονέζα=Γιαούρτι με λίγο μέλι
•Παγωτό=Nice cream με βάση τη μπανάνα
•Ρύζι=Καστανό ρύζι ή φαγόπυρο ή κινόα

 

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να κάνει μια φορά την εβδομάδα Meal prep;

Το κλειδί της επιτυχίας είναι η σωστή οργάνωση και ο προγραμματισμός. Μέσα στην εβδομάδα αποφασίζουμε και καταγράφουμε τα γεύματα της επόμενης εβδομάδας, συμπεριλαμβανομένων των σνακ και σύμφωνα με αυτά φτιάχνουμε μια λίστα για ψώνια που θα χρειαστούμε για τις παρασκευές μας. Το Σαββατοκύριακο που θα έχουμε περισσότερο χρόνο ετοιμάζουμε οτιδήποτε μπορεί να είναι χρονοβόρο. Βασικός μας σύμμαχος σε αυτό είναι η κατάψυξη, μιας και τα περισσότερα φαγητά μπορούν να καταψυχθούν. Το ιδανικό είναι να τα καταψύξουμε σε μερίδες έτσι ώστε να ξεπαγώνουμε απευθείας τη μερίδα που θελουμε να καταναλώσουμε.

 

Αγαπημένη γλυκιά συνταγή;

Χμμ, να μια δύσκολη ερώτηση γιατί δεν είναι μόνο μία. Θα πω όμως το Carrot cake, που όσοι με ακολουθούν στο Instagram ξέρουν ότι το λατρεύω.

 

Αγαπημένη αλμυρή συνταγή;

Το ίδιο ισχύει και για τις αλμυρές συνταγές. Θα διαλέξω όμως την τάρτα μανιταριών που είναι μια συνταγή η οποία δεν έχει καθόλου βούτυρο, αυγά ή κρέμα γάλακτος και όποιος την έχει δοκιμάσει έχει ξετρελαθεί.

 

Ποιο είναι το μυστικό σου που θα μοιραστείς με τον κόσμο και τα γεύματα σου όσο ελαφριά και αν είναι φαίνονται πάντα τόσο νόστιμα;

Δεν είμαι σίγουρη καν ότι είναι μυστικό! Τα πιάτα μου είναι ελαφριά, υγιεινά αλλά ταυτόχρονα είναι και πεντανόστιμα. Δεν έχουν να ζηλέψουν δηλαδή τίποτα από αντίστοιχα λιγότερο υγιεινά. Στο μυαλό των περισσότερων, το υγιεινό είναι συνδεδεμένο με κάτι άσχημο, άχρωμο, άνοστο και καθόλου ελκυστικό. Πόσο μεγάλο λάθος μπορεί να είναι αυτό; Μια δοκιμή από τις συνταγές μου θα πείσει και τον πιο δύσπιστο. Επίσης θέλω να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να «χορταίνει το μάτι πρώτα». Όταν έχεις χρόνο αφιέρωσε 2′-3′ παραπάνω σε αυτό που θα φας. Σκέψου όταν θέλεις να εντυπωσιάσεις κάποιον πόσο όμορφα παρουσιάζεις αυτό που του προσφέρεις. Γιατί λοιπόν να μην το αξίζεις και εσύ αυτό; Ή όταν πας σε κάποιο κατάστημα εστίασης, σου έχει τύχει ποτέ αυτό που παρήγγειλες να είναι τόσο κακά σερβιρισμένο που δεν είναι ελκυστικό να το φας; Δε νομίζω! Και αν έχει τύχει… είμαι σίγουρη ότι δε θα ξαναπάς!

 

Ονομάζομαι Μαρία Ζαλώνη και είμαι γνωστή ως @healthytasteland στο Instagram. Εκτός από food blogger είμαι Φυσικός στο επάγγελμα και μένω μόνιμα στη Σύρο. Η αγάπη μου για τη μαγειρική, την υγιεινή διατροφή και τη φωτογραφία με ώθησαν τον Αύγουστο του 2019 να δημιουργήσω τη σελίδα μου από όπου θα μου δινόταν η ευκαιρία να τα συνδυάσω όλα, όπως και έγινε. Με τη δουλειά μου θέλω να διαδώσω το μήνυμα πως η υγιεινή διατροφή δε χρειάζεται να είναι ούτε άνοστη, ούτε βαρετή και σίγουρα ούτε στερητική. Αντιθέτως μπορεί να γίνει συναρπαστικά νόστιμη. Σκοπός μου είναι να εμπνεύσω όσο περισσότερο κόσμο μπορώ να με ακολουθήσει μέσω των συνταγών μου σε αυτό το υπέροχο υγιεινό και γευστικό ταξίδι ώστε να γνωρίσει και να εντάξει στην καθημερινότητά του νέες γεύσεις και συνδυασμούς που μέχρι τώρα ίσως δεν είχε φανταστεί.

Instagram: @healthytasteland
Facebook: Healthy Tasteland

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *