Υγεια – Ευεξία

Πρόληψη και Καρκίνος του μαστού!

Ο Οκτώβριος είναι μήνας αφιερωμένος στον καρκίνο του μαστού. Μετά την συμμετοχή μου στον μαραθώνιο που έγινε στο κέντρο της Αθήνας που γίνεται ετησίως , όλο και πιο οργανωμένα,  για την ενίσχυση των σωματείων για τον καρκίνο του μαστού, ένιωσα ανάμεικτα συναισθήματα και ήθελα να τα μοιραστώ μαζί σας.

Αρχικά μπαίνοντας στο Ζάππειο και βλέποντας τόσο κόσμο ένιωσα απίστευτη χαρά που τόσος κόσμος σηκώθηκε Κυριακή πρωί για έναν τόσο καλό σκοπό και αμέσως τα έβαλα με τον εαυτό μου που δεν συμμετείχα όλα αυτά τα χρόνια! Προχωρώντας άρχισα να παρατηρώ τα μπλουζάκια γύρω μου και εκεί ένιωσα να πνίγομαι από θαυμασμό για τις κυρίες που φορούσαν τα ροζ μπλουζάκια που έγραφαν πάνω “survivor” . Χαμογελαστές γεμάτες ενέργεια έδειχναν σε όλο τον κόσμο το μήνυμα που έπρεπε να δώσουν : Ο άνθρωπος έχει τρομερή δύναμη μέσα του και πως ο καρκίνος δεν είναι η «κακιά ασθένεια» που είναι άγνωστη στον κόσμο.

Ευτυχώς τα εμβόλια , τα διαγνωστικά μέσα και τα φάρμακα έχουν εξελιχθεί αρκετά και ο καρκίνος είναι ασθένεια που οι γιατροί μας είναι σε θέση να διαχειρίζονται πλέον και να σώζουν ζωές. Ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο στις κυρίες λοιπόν που ήταν εκεί και έδωσαν το παρόν με το γέλιο τους και έδωσαν τόση θετική ενέργεια στον κόσμο που πιθανό να έχει χάσει έναν δικό τους άνθρωπο ή που έχουν έναν ασθενή στην οικογένεια τους.

Δεν θέλω να πω πως ένιωσα λύπη στο ανάγνωσμα «τρέχω για την μαμά μου» ούτε στο «καλό ταξίδι άγγελέ μου» , γιατί πάλι οι άνθρωποι αυτοί που είχαν αυτό το μήνυμα στο μπλουζάκι τους έκαναν τη διαδρομή με χαμόγελο και με διάθεση που σε αφήνει άφωνο!

Με αφορμή αυτά τα 5 χιλιόμετρα θυμήθηκα ένα από τα αγαπημένα γνωμικά του πατέρα της ιατρικής του Ιπποκράτη : “ let food be thy medicine and medicine be thy food” .  Ασφαλώς η σωστή διατροφή δεν μπορεί να είναι πανάκεια αλλά σίγουρα ενισχύει τον οργανισμό μας και υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν πως άτομα που ακολουθούσαν αντικαρκινική διατροφή είχαν πολύ μεγαλύτερη ελεύθερης νόσου περίοδο.

Η Αμερικάνικη Αντικαρκινική εταιρία έβγαλε το 2012 κατευθυντήριες οδηγίες για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού που βασίζονται σε 3 απλά βήματα.

  1. Διατήρηση Βάρους
  2. Τακτική άσκηση (με μέσο χρόνο 150 λεπτά την εβδομάδα)
  3. Υγιεινή Διατροφή : Προτείνεται διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, τρόφιμα ολικής άλεσης, πουλερικά, ψάρια, και αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων, κόκκινου κατεργασμένου κρέατος, τηγανητών και λιπαρών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Πάμε να δούμε τα τοπ 10 αντικαρκινικά τρόφιμα για τον καρκίνο του μαστού.

  1. Κουρκουμάς
    Πρόκειται για μπαχαρικό γνωστό για τις αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, η κουρκουμίνη (ουσία που περιέχει ο κουρκουμάς) έχει την ιδιότητα να «διαχωρίζει» τα καρκινικά κύτταρα από τα φυσιολογικά και να σκοτώνει τα καρκινικά.
  2. Πράσινο τσάι
    Η αντικαρκινική δράση του τσαγιού οφείλεται στις πολυφαινόλες που περιέχει, γνωστές ως κατεχίνες.
  3. Σκόρδο
    Το σκόρδο, όπως και το κρεμμύδι, είναι τροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες και ενώσεις με βάση το θείο, οι οποίες θεωρείται ότι αναστέλλουν την ανάπτυξη καρκίνου .
  4. Κακάο
    Οι κατεχίνες και οι προκυανιδίνες (ισχυρά αντιοξειδωτικά) που περιέχει το κακάο περιορίζουν το οξειδωτικό στρες και τη χρόνια φλεγμονή, παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρκίνου.
  5. Λιπαρά ψάρια
    Τα λιπαρά ψάρια (π.χ. οι σαρδέλες, ο σολομός, το σκουμπρί), όπως και οι ξηροί καρποί (κυρίως τα καρύδια), είναι τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία φαίνεται να έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

  1. Ελαιόλαδο
    Ελληνική επιδημιολογική έρευνα δείχνει πως  η προσήλωση στην παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή (η οποία βασίζεται κυρίως στην κατανάλωση ελαιόλαδου) σχετίζεται με μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.
  2. Μπρόκολο
    Τα σταυρανθή λαχανικά (π.χ. το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών) θεωρείται ότι προστατεύουν από την εμφάνιση διάφορων μορφών καρκίνου.
  3. Ντομάτα
    Η ντομάτα θεωρείται εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών χάρη στο λυκοπένιο που περιέχει (φυτοχημικό με έντονη αντιοξειδωτική δράση) και έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούν βλάβες στο DNA των κυττάρων και οδηγούν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων.
  4. Φράουλα
    Οι φράουλες, όπως και κάποια είδη μούρων (π.χ. βατόμουρα, μύρτιλλα), είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, που είναι γνωστές για τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες.
  5. Πορτοκάλι
    Τα εσπεριδοειδή (π.χ. πορτοκάλια, μανταρίνια, γκρέιπφρουτ, λεμόνια), πέρα από εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, είναι πλούσια και σε φυτοχημικά συστατικά. Σε ένα πορτοκάλι περιέχονται περισσότερα από 170 διαφορετικά φυτοχημικά συστατικά και πάνω από 60 φλαβονοειδή. Ωστόσο, και η ίδια η βιταμίνη C εμφανίζει προστατευτική δράση, αφού έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου .

Μιας και έχω μια αδυναμία στα ροφήματα και να σας παρακινώ να πάρετε του μούλτι σας ανά χείρας, πάμε να φτιάξουμε έναν χυμό που να είναι σούπερ αντιοξειδωτικός που προστατεύει τον οργανισμό μας από ελεύθερες ρίζες και που περιέχει σίγουρα πολλά αντικαρκινικά συστατικά!

Θα χρειαστούμε τα εξής υλικά για 2 άτομα:

  • χυμό από 1 πορτοκάλι ή 2 μανταρίνια
  • χυμό από 1/2 γκρέιπφρουτ (αν βάλετε γκρέιπφρουτ προτείνω να βάλετε μανταρίνια που έχουν πολύ πιο γλυκιά γεύση)
  • 1 φλ από berries (αυτή την εποχή θα βρεις πολύ νόστιμα σμέουρα και βατόμουρα φρέσκα)
  • χυμό από 1 ντομάτα (σουρωμένο)
  • 1 φλ από πράσινο τσάι ενισχυμένο με μυρωδικά ( εγώ έβαλα με ιβίσκο και κανέλλα)

 

 

 

Ξεκινήστε την μέρα σας με ένα ποτήρι γεμάτο βιταμίνες και θωρακίστε το σώμα σας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *