Αδυνάτισμα,  Υγεια – Ευεξία

Οι «θαυματουργοί» σπόροι Chia

Τα τελευταία χρόνια η ζήτηση για λειτουργικά τρόφιμα και το ενδιαφέρον για τα πολλαπλά οφέλη τους στον οργανισμό, έχει αυξηθεί ιδιαίτερα. Ένα από τα «υπερτρόφιμα» αυτά είναι οι σπόροι Chia, που χρησιμοποιούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια από τους κατοίκους της Λατινικής Αμερικής, οι οποίοι ανακάλυψαν στους σπόρους αυτούς σημαντικές θρεπτικές ιδιότητες.

Ιδιότητες των σπόρων Chia συνοπτικά:

– Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη, α-λινολενικό οξύ, αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, μαγνήσιο και φυτικές ίνες.

– Βοηθούν στη μείωση της LDL (κακής χοληστερόλης) και των τριγλυκεριδίων.

– Βελτιώνουν τα συμπτώματα διαβήτη

– Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς και του νευρικού συστήματος γενικότερα.

– Επιβραδύνουν τη γήρανση

– Συμβάλλουν στην ισορροπία των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

– Βοηθούν στο αδυνάτισμα καθώς μέσω της κατανάλωσής τους προκαλείται έντονος κορεσμός και επομένως νιώθετε αίσθημα πληρότητας για περισσότερο διάστημα.

– Οι φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν σημαντικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας.

– Βοηθούν στη βελτίωση της αντοχής και της δύναμής σας. Η ενέργειά σας αυξάνεται και μαζί της και η διάθεσή σας.

-Μειώνουν τις φλεγμονές

 

Πως οι σπόροι chia βοηθούν στην απώλεια βάρους;

Ένα από τα χαρακτηριστικά των σπόρων chia είναι η υδρόφιλη ιδιότητά τους, διότι μπορεί να απορροφήσει, πάνω από 12 φορές το βάρος τους σε νερό. Οι διαλυτές φυτικές ίνες απορροφούν το νερό και διαστέλλονται για να σχηματίσουν έναν τύπο ζελέ, που δημιουργεί το αίσθημα της πληρότητας κι έτσι μας βοηθά να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες. Οι ίνες και η πρωτεΐνη, επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης κι έτσι η πείνα δεν ενεργοποιείται τόσο γρήγορα, όσο με τα σάκχαρα, το άμυλο και άλλους απλούς υδατάνθρακες. Η αδιάλυτη ίνα, η οποία δεν χωνεύεται, βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και πεπτικών διαταραχών.

 

Πόση είναι η ημερήσια δόση / δοσολογία ;

Η ημερήσια δόση, καθορίζεται στα δύο κουταλάκια του γλυκού περίπου, αλλά όχι παραπάνω, γιατί λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άτομα με ευαίσθητο στομάχι.

Έτσι λοιπόν τα δυο κουταλάκια chia περιέχουν:

– Επτά γραμμάρια φυτικών ινών

– Τέσσερά γραμμάρια πρωτεΐνης

– 205 mg ασβεστίου

– Γραμμάρια Ω3

– Ω6 ικανοποιητικής ποσότητας

– Όλες τις βιταμίνες Β, κυρίως όμως τις Β2, Β3

– Σίδηρο (3πλάσια περιεκτικότητα από το σπανάκι)

– Μαγνήσιο (15πλάσια περιεκτικότητα από το μπρόκολο)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *