Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό για τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας

Ζητήσαμε από την Έβελυν Ζώτου που είναι Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, να μας διαφωτίσει ως προς το πώς μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας:

 

Η άσκηση είναι μια από τις καλύτερες μορφές σωματικής αυτοφροντίδας. Πόσο χρόνο είναι καλό να αφιερώνει κάποιος ώστε να απολαύσει τις θετικές επιδράσεις της;

Ένας από τους μύθους που ευτυχώς κατέρριψε η Επιστήμη, είναι ότι πρέπει να «χτυπιέσαι για να δεις αποτελέσματα».  Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Αμερικάνικου Κολλεγίου Αθλητιατρικής (ACSM) αρκούν 30 λεπτά επί 3 φορές την εβδομάδα, για να προασπίσεις την υγεία σου.  Αν με ρωτάς θα σου πω, ότι ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι υπάρχουν 30’ διαθέσιμα στον καθένα μας, όσο πολυάσχολοι κι αν είμαστε, αρκεί να επαναπροσδιορίσουμε το «επείγον και σημαντικό» στη ζωή μας! Η πανδημία μας έδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δεν είναι τίποτα άλλο σημαντικότερο από την υγεία μας (φυσική, ψυχική και πνευματική).

 

Έχουμε δει να κάνει πάρα πολύς κόσμος γυμναστική εξ αποστάσεως ακολουθώντας λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα διάσημων προσώπων. Θα θέλαμε να τοποθετηθείς επί του θέματος καθώς και να μας πεις τι κινδύνους κρύβει μια τέτοια τακτική.

Η άσκηση από απόσταση, κάλυψε εν μέρει το κενό της φυσικής δραστηριότητας και από αυτή την άποψη η συνεισφορά της ήταν θετική. Κι εμείς κάναμε διαδικτυακά μαθήματα· προσωπικά επέλεξα να τα προσφέρω δωρεάν στους μαθητές  μου, αλλά μόλις οι συνθήκες το επέτρεψαν ξεκινήσαμε τα δια ζώσης, σε απόσταση!

Η online άσκηση πέραν από τον κίνδυνο του τραυματισμού, αποτέλεσμα της ελλιπούς επίβλεψης, σου στερεί την αίσθηση της κοινότητας, τη ζωντάνια και την ευεξία που σου προσθέτει η επαφή  και για αυτό προσωπικά τη διατηρώ μόνο με αγαπημένους μου μαθητές που βρίσκονται πραγματικά μακριά (επαρχία αλλά και Δανία, Βέλγιο ή Φιλανδία!)

Ένας άλλος κίνδυνος —πιστέψτε με όχι αμελητέος— είναι η αδυναμία ελέγχου της επιστημονικής επάρκειας του εκάστοτε online trainer, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και την υγεία του ασκούμενου!

 

Για κάποιον που σε κάθε παρότρυνση να ασκηθεί έχει ως απάντηση: «βαριέμαι το γυμναστήριο» τι θα τον συμβούλευες;

Αυτό που λέω πάντα είναι το εξής: υπάρχει ο προορισμός και το ταξίδι. Ο πρώτος προορισμός είναι ο επιθυμητός (ένα υγιές, όμορφο σώμα σε κάθε ηλικία), το ταξίδι δύσκολο, γεμάτο «Σειρήνες» (βλ. καναπές, βόλεμα, βαριέμαι) που πρέπει να ξεπεράσεις! Ο δεύτερος δεν είναι καθόλου δελεαστικός (βλ. προβλήματα υγείας, παχυσαρκία, πρόωρη γήρανση), αλλά το ταξίδι a piece of cake: καναπές, φαγητό, άραγμα! Το θέμα λοιπόν είναι πού θέλεις να καταλήξεις!

 

Αν ξεχώριζες αυτή τη στιγμή τις καλύτερες τάσεις γυμναστικής ποιες θα ήταν αυτές;

Είμαι υπέρμαχος της σύντομης διάρκειας άσκησης σε υψηλή ένταση (ΗΙΙΤ), η οποία αν γίνει με προσωποποιημένη καθοδήγηση από Επιστήμονα της Άσκησης, σου προσφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε λίγο χρόνο κι εφόσον απαιτεί από σένα μόνο 30’ 2-3 φορές την εβδομάδα, μπορείς να τη διατηρείς μόνιμα! Έχω ασκούμενους που τα τελευταία 10 χρόνια ασκούνται με το PoweRX, το δικό μας ΗΙΙΤ, και πραγματικά δεν το αλλάζουν με τίποτα!

Θέλουμε να μας προτείνεις την ιδανική άσκηση για τις παρακάτω κατηγορίες περιστατικών:

 

Εγκυμοσύνη:

Με την συγκατάθεση του γιατρού, προσωποποιημένο πρόγραμμα που συνδυάζει Yoga με Pilates, ήπιες αντιστάσεις με λάστιχα και  αναπνευστικές ασκήσεις.

 

Παχυσαρκία:

PoweRX και ξανά PoweRX! Ένα παχύσαρκο άτομο οφείλει να αξιοποιήσει το βάρος του σε όφελός του!

 

Ρευματοειδής αρθρίτιδα & Σκλήρυνση κατά πλάκας:

Και στις δύο περιπτώσεις, καθώς έχω πολλούς ασκούμενους με τα συγκεκριμένα αυτοάνοσα, προτείνω και εφαρμόζω από τη μία ένα προσωποποιημένο πρόγραμμα ενδυνάμωσης, και από την άλλη μια εξαιρετικά αποδοτική στο στρες μορφή Yoga.

 

Ιστορικό κηλών στη σπονδυλική στήλη:

Η σύγχρονη αντιμετώπιση των κηλών περιλαμβάνει κινητοποίηση, ασκήσεις ενδυνάμωσης Yoga και Pilates, πάντα με την επίβλεψη ειδικού!

 

*Να σημειωθεί ότι σε ΟΛΕΣ τις παραπάνω περιπτώσεις συμβουλευόμαστε πρώτα το γιατρό μας και  μετά απευθυνόμαστε σε Επιστήμονα Φυσικής Αγωγής με αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία (τα instagram stories δεν αποτελούν τίτλο σπουδών-ακόμα!)

 

Ποιος είναι ο δικός σου πεντάλογος για τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας;

1) Η σωματική δραστηριότητα (βλ. άσκηση) με κρατάει γερό

2) Η άσκηση με φέρνει σε επαφή με τον εαυτό μου

3) Η άσκηση μου εκτονώνει το στρες της μέρας

4) Η άσκηση με κοινωνικοποιεί — ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας

5) Η άσκηση δεν είναι στη φύση μας, ΕΙΝΑΙ η φύση μας

 

Ποιο είναι το Moto σου για την ευεξία;

Γεννηθήκαμε για να κινούμαστε, όχι για να καθόμαστε! Το παιδί που ήσουν κάποτε και γύριζε σα σβούρα, το έχεις φυλακίσει μέσα σου, να κάθεται τιμωρία! Ελευθέρωσέ το! Ζήσε!

 

Η Έβελυν Ζώτου MSc,  είναι Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Διατροφή και Άσκηση), και την Ιατρική Σχολή Αθηνών (Έλεγχος του Stress και Προαγωγή της Υγείας .

Από το 2001 έχει πιστοποιηθεί από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθλητιατρικής ως Health&Fitness Instructor.  Από το 2015 κατέχει την υψηλότερη  Πιστοποίηση στη Yoga (E-500RYT), και μαζί τη δυνατότητα να παρέχει Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση στη Yoga (YACEP). 

Το 2017 έγινε η πρώτη Ελληνίδα που πιστοποιήθηκε σαν Yoga Therapist, από τον International Association of Yoga Therapists.

Διδάσκει ανελλιπώς από το 1990, αρχικά στην Εκπαίδευση και στη συνέχεια  στο AXIONplace  το οποίο δημιούργησε και διευθύνει  από το 1994, και στο BeyondAthens το οποίο συνδημιούργησε με το Νικόλα Νάνο το 2018.

Το 2015 ίδρυσε τη YogAcademy Σχολή Εκπαίδευσης Δασκάλων Yoga, στην οποία Εκπαιδεύει Δασκάλους Yoga όλων των βαθμίδων.

Έχει συνεργαστεί με το Αιγινήτιο Νοσοκομείο σε Πρωτόκολλα άσκησης  σε ασθενείς με Σκλήρυνση κατά πλάκας και Πάρκινσον.

Το κύριο ενδιαφέρον της είναι η ολιστική προσέγγιση των ασκουμένων και η ανάδειξη της  θεραπευτικής αξίας των πρωτοκόλλων άσκησης.

 

Facebook: Evelyn Zotou

Instagram: evelynzotou

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *