Συνδυασμοί τροφίμων αλήθειες και μύθοι!

Share:

Είναι αλήθεια πως έχουν ακουστεί πολλά για συνδυασμούς που παχαίνουν και για συνδυασμούς που αδυνατίζουν και πολλοί από αυτούς είναι αντικρουόμενους! Ήρθε η ώρα να μπουν λίγο σε τάξη όλα όσα γράφονται για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις!

Ένα από τα τελευταία πράγματα που γράφονται συνεχώς είναι πως απαγορεύεται η σύνθεση πιάτων με ταυτόχρονη προσθήκη αμυλούχων και πρωτεϊνικών τροφών. Αυτό λοιπόν δεν είναι απόλυτο.. Μελέτες έχουν δείξει όντως πως αν καταναλώνουμε τρόφιμα μόνα τους έχουν διαφορετικές αντιδράσεις στο σώμα μας από αν τα καταναλώναμε με κάποιον άλλον συνδυασμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι τα μακαρόνια με το κρέας. Τα μακαρόνια για παράδειγμα έχει την τάση να ανεβάζει την σεροτονίνη και όταν καταναλώνονται σκέτα να μας κάνουν να νιώθουμε ηρεμία και χαλάρωση. Το κρέας πάλι όταν καταναλώνεται σκέτο έχει την τάση να μας δίνει ενέργεια και αφυπνίζει όλο μας το σώμα. Τι γίνεται άρα όταν τα συνδυάζουμε! Η αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός τροφίμων μπορεί να βοηθήσει η να αναστείλει την απώλεια βάρους και δεν είναι τυχαίο που στις δίαιτες προτείνουμε να συνδυάζουμε τις αμυλούχες τροφές και τις πρωτεϊνούχες με λαχανικά και όχι μεταξύ τους.

Νέες μελέτες όμως έδειξαν πως αν συνδυάζουμε σωστά τα άμυλα με τις πρωτεΐνες μπορούν να ενταχθούν κανονικά στο πρόγραμμα μας αρκεί να είναι σε σωστή ποσότητα. Αν λοιπόν τρώτε τις τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες μαζί με τις τροφές που περιέχουν πρωτεΐνες αλλά σε μικρές ποσότητες δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα στην αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών, γιατί η πέψη π.χ του αμύλου γίνεται στο στόμα και στο έντερο, ενώ η πέψη των πρωτεϊνών στο στομάχι. Επιπλέον, αυτός ο συνδυασμός θα καθυστερήσει την άνοδο του σακχάρου στο αίμα και η ινσουλίνη θα προλάβει να δράσει πιο αποτελεσματικά. Αν όμως κάνετε συνδυασμό διαφορετικών ειδών τροφών στο ίδιο γεύμα και φάτε μεγάλες ποσότητες, ασφαλώς η πέψη θα επιβαρυνθεί, η αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών θα καθυστερήσει και, επειδή θα κουραστεί το στομάχι από το μεγάλο φόρτο, θα μεγαλώσει το πεπτικό στρες.

συνδυασμοί τροφίμων2

Πάμε να δούμε λοιπόν συνδυασμούς που ενώ περιέχουν όλες τις ομάδες τροφίμων μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

  1. Λάχανο ή ντομάτα με κριθαρένιο παξιμάδι και αυγό βραστό
  2. Ρύζι με φακές και ντομάτα
  3. Ψάρια με χόρτα και μια φέτα ψωμί Ζέας
  4. Μίλκσεικ με γάλα μπανάνα και κανέλα
  5. Καλαμάκι κοτόπουλο και 1 φλιτζάνι καστανό ρύζι και λαχανικά
  6. Σαλάτα με κόκκινα φασόλια καλαμπόκι και πράσινα λαχανικά
  7. Λαχανικά τουρλού ή μπριαμ φούρνου με γιαούρτι
  8. Βρώμη με φράουλες και γιαούρτι
  9. Γάλα αμυγδάλου βρώμη και αμύγδαλα
  10. Κόκκινο κρέας και μανιτάρια πιπεριές και λίγη quinoaσυνδυασμοί τροφίμων3

Εxtra tips!

 

ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΞΗΣ:

 

1.Οι πατάτες με τα φρούτα

  1. το μήλο με το αχλάδι και τη μπανάνα
  2. η μελιτζάνα με το αβοκάντο
  3. το κουνουπίδι και το μπρόκολο
  4. τα κολοκυθάκια με τη ντομάτα

 

Ο συνδυασμός αυτών των τροφίμων προκαλεί δυσπεψία και τα συστατικά τους δρούν ανταγωνιστικά.

 

ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥ ΤΑ ΕΞΗΣ:

 

1.Το πράσινο τσαι με το λεμόνι

  1. μπρόκολα και οι ντομάτες (επειδή τα φυτοθρεπτικά συστατικά τους απορροφούνται καλύτερα και είναι πιο δραστικά στις ελεύθερες ρίζες όταν ενώνονται)
  2. ντομάτες με λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, κουνουπίδι ( θα έχετε καλύτερη αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό σας)

4.λαχανικά ωμά και λίγο ελαιόλαδο (για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να επεξεργαστεί και να απορροφήσει τα καροτένιά τους)

Εμμανουέλα Φωτεινού

From the Blog

Articles to Read Today

Light Γεύματα

Φακοσαλάτα

Ίσως αυτή είναι η πιο ωραία φακοσαλάτα που έχεις φάει! Δες παρακάτω τη συνταγή και δοκίμασε την με τη πρώτη ευκαιρία. Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Σαλάτα με super foods

Σαλάτα ενέργειας με super foods και γεμάτη βιταμινες! Είναι πλήρες γεύμα κατάλληλο για vegans-vegetarians ή για νηστεία.   Υλικά για δυο άτομα: 2 κούπες πράσινη

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s detox water – Spring recipe !

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές από detox water όπου κάθε μια από αυτές υπόσχεται αποτοξίνωση σε επιβαρυμένες περιοχές του σώματος μας όπως στο συκώτι μας

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Φρικασέ μανιταριών

Ένα φαγητό πολύ νόστιμο και θρεπτικό που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από τα κλασικά λαδερά ή χειμωνιάτικα συνοδευτικά από βραστά λαχανικά! Ορίστε η δική

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Τυλιχτό με γύρο μανιταριών

Να άλλη μια ωραία ιδέα για νηστίσιμο healthy τυλιχτό! Κάνουμε το αγαπημένο μας σουβλάκι με γύρο μανιταριών, vegan μαγιονέζα, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμυδάκι και μαϊντανό!  

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s winter detox tea!

Χειμώνας χωρίς τσάι γίνεται; Δεν γίνεται! Έχω μια αδυναμία στα βότανα και μάλιστα σε όσα έχουν πλούσιο άρωμα!   Για το συγκεκριμένο τσάι χρειαστήκαμε τα

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Σούπα λαχανικών

Μια σούπα γεμάτη φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδη δράση!     Υλικά: 1 μπρόκολο 4-5 καρότα 1-2 κρεμμύδια 1 πιπεριά 1 πράσο 2 φινόκια

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Κολοκυθόσουπα

Αν αγαπάς την κολοκυθόσουπα ξέρω πως το χειμώνα πρωταγωνιστεί στο τραπέζι σου! Σου έχω συνταγή για να την απογειώσεις!     Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Χειμωνιάτικο τσάι

Ξέρω πως έχει γεμίσει το Instagram με χριστουγεννιάτικα εδέσματα αλλά χριστουγεννιάτικη μάζωξη χωρίς να σερβίρεις τσαγάκι δεν γίνεται! Αυτό το μείγμα που θα σου προτείνω

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Χουρμαδοτρουφάκια

Θέλεις ένα απολαυστικό και εύκολο σνακ με λίγα υλικά που θα ικανοποιήσουν στο μέγιστο την επιθυμία σου για γλυκό και έχουν πολύ λίγες θερμίδες; Σου

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

Πρώτη απόπειρα για κολοκυθόπιτα! Ξεκίνησα με κάποια δοκιμασμένη συνταγή, δεν αυτοσχεδίασα από το μηδέν όπως συνήθως, επειδή η ζαχαροπλαστική είναι πιο αυστηρή στις αλλαγές και

Διαβάστε το άρθρο »
Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό: ο ρόλος του φαρμακοποιού εν όψει κορωνοϊού

Λόγω των δύσκολων συνθηκών και της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης και κορωνοϊού, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές της αγαπημένης μας φαρμακοποιού Ισμήνης Γαλιγαλη:  

Διαβάστε το άρθρο »
Λαδερά

Πρασόρυζο

Ένα λαδερό φαγητό που το φτιάξαμε πρώτη φορά, καθώς αγαπάμε πολύ το σπανακόρυζο και σπάνια κάνουμε παραλλαγές σε λαχανόρυζο ή πρασόρυζο! Είναι πανεύκολο φαγητό και

Διαβάστε το άρθρο »
Γλυκά

Cheesecake light

Για να φτιάξουμε το πιο νόστιμο, ελαφρύ και υγιεινό cheesecake χωρίς ζάχαρη χρειαζόμαστε λίγη ζύμη από τη συνταγή για τα energy balls, λίγη μαρμελάδα φράουλας

Διαβάστε το άρθρο »
Τips & Μotivation

Καμία φορά δεν ξέρουμε πως να δείξουμε στον εαυτό μας ή στους γύρω μας πως τους αγαπάμε. Το ποιοτικό φαγητό ή σνακ είναι φροντίδα. Έχει

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Σάλτσα αβοκάντο

Αν θέλεις να εντάξεις το αβοκάντο στη σαλάτα σου δεν υπάρχει πιο ωραίος τρόπος από αυτή τη δροσερή σάλτσα αβοκάντο!   Υλικά για 4 άτομα:

Διαβάστε το άρθρο »