Υγεια – Ευεξία

10 βήματα να λάμψεις πριν τις γιορτές!

Αν κάτι είναι να πρωταγωνιστεί στις γιορτές, αυτό είναι η λέξη λάμψη. Ξέρω πως όλες λίγο πολύ στις γιορτές θέλουμε να ξεχωρίσουμε τόσο με το τι θα φορέσουμε όσο και με το πόσο όμορφο και ξεχωριστό θα είναι το δέρμα μας και τα μαλλιά μας. Στο άρθρο που ακολουθεί έχω μαζέψει τον δικό μου δεκάλογο προετοιμασίας για τις γιορτές. Δες λοιπόν τι έχεις μόνο να κάνεις από τώρα μέχρι τα Χριστούγεννα για να σε βρει το νέο έτος σαφώς αδυνατισμένη αλλά και λαμπερή και δροσερή!

 

  1. Κόψε το αλάτι

Τα ιόντα χλωρίου και νατρίου που περιέχονται στο αλάτι είναι απαραίτητα για την σωστή ρύθμιση της ποσότητας του νερού του σώματος μας. Παρόλα αυτά, οτιδήποτε καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες έχει κακές συνέπειες για τον οργανισμό μας, έτσι και το αλάτι το οποίο σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, υπέρταση, προβλήματα στο πεπτικό σύστημα κ.α

  1. Φάε 3-4 μερίδες καλών λιπαρών

Τα «καλά» λιπαρά οξέα, τα οποία είναι τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη δρουν ευεργετικά τόσο στην καρδιά μας όσο και σε ολόκληρο τον οργανισμό μας. Μας χαρίζουν λαμπερό δέρμα και μας προστατεύουν από την γήρανση του δέρματος. Επίσης, τα «καλά» λιπαρά συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών χαρίζοντας μας στιλπνά και υγιή μαλλιά, καταπολεμούν την ξηρότητα και βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου. Μπορούμε να τα βρούμε σε τροφές όπως το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα  αμύγδαλα, τα  καρύδια, τον λιναρόσπορο και τον ηλιόσπορο καθώς και στα ιχθυέλαια.

  1. Κόψε τη ζάχαρη

Η υπερβολική κατανάλωση άσπρης ζάχαρης έχει συνδεθεί με διάφορες επιπλοκές του οργανισμού όπως διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα, αύξηση των επιπέδων των λιπιδίων και απότομη αύξηση της γλυκόζης του αίματος. Επίσης ευθύνεται για διάφορα περιοδοντικά προβλήματα καθώς αυξάνει τον ρυθμό διάβρωσης της επιφάνειας του δοντιού και τέλος αυξάνει τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό μας με αποτέλεσμα την επίσπευση της γήρανσης του οργανισμού.

  1. Κόψε τα κακά λιπαρά

 

Τα «κακά» λιπαρά οξέα τα οποία είναι τα κορεσμένα και τα τρανς λίπη έχουν συσχετιστεί με αυξημένα επίπεδα LDL χοληστερίνης, έναν από τους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου του, για καρδιοπάθειες, για τη δημιουργία φλεγμονής στον οργανισμό ακόμη και για την πρόωρη γήρανση. Τα κορεσμένα λιπαρά οξέα είναι κυρίως ζωικής προέλευσης βρίσκονται στο λίπος του κρέατος και στα ζωικά βούτυρα, στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα τυριά και  τα αλλαντικά. Τα τρανς λιπαρά οξέα είναι λιπαρά που έχουν υποστεί τη βιομηχανική διεργασία της υδρογόνωσης για να έχουν στερεά μορφή. Τα συναντάς στα γαριδάκια, πατατάκια, κάποια μπισκότα, σε προϊόντα αρτοποιείου και ίσως στον μεγαλύτερο αριθμό επεξεργασμένων τροφίμων.

  1. Περιόρισε το φαΐ απ’ έξω

Η παραγγελία φαγητού απ’ έξω, το γνωστό σε όλους μας delivery, σίγουρα μας λύνει τα χέρια καθώς δεν χρειάζεται να αφιερώνουμε χρόνο στην κουζίνα μαγειρεύοντας ή στο σουπερμάρκετ ψωνίζοντας. Από την άλλη είναι μια εύκολη λύση που τις περισσότερες φορές δεν είναι και υγιεινή. Κακά τα ψέματα, οι πιο πολλές παραγγελίες μας περιέχουν πολλά τηγανητά, λιπαρές σος, κακής ποιότητας λάδια και πολύ βούτυρο. Μαγειρεύοντας το δικό μας φαγητό έχουμε πλήρη έλεγχο του τι μπαίνει στο πιάτο μας, καθώς εμείς οι ίδιοι  έχουμε ψωνίσει το τρόφιμο που πρόκειται να καταναλώσουμε και είμαστε ενημερωμένοι για τα συστατικά του. Επίσης, μαγειρεύοντας στο σπίτι μειώνουμε σε αρκετό βαθμό τα έξοδα του μήνα καθώς το delivery είναι μια πολυέξοδη συνήθεια.

  1. Φάε φρούτα με βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι ένα απαραίτητο συστατικό για την υγιή επιδερμίδα. Τρέφει το δέρμα σε βάθος και παράλληλα ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου. Η βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (λάχανο, σπανάκι, σπαράγγια, μπρόκολο, πιπεριές), και τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά (καρότα, οι γλυκοπατάτες, πεπόνι, παπάγια, ντομάτες και τα εσπεριδοειδή). Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του τη βιταμίνη C, επομένως πρέπει να τη λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

  1. Περιόρισε το αλκοόλ

Η αλήθεια είναι πως η μικρή κατανάλωση αλκοόλ και συγκεκριμένα του κόκκινου κρασιού προσφέρει ευεργετικά αποτελέσματα μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης ή θανάτου από στεφανιαία νόσο. Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με το δέρμα. Το αλκοόλ πλέον θεωρείται απ’ τους χειρότερους εχθρούς του δέρματος καθώς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως αφυδάτωση, πρήξιμο και ερυθρότητα στο δέρμα. Λέγεται επίσης πως τα λιγότερο επιβλαβή ποτά είναι αυτά που θεωρούνται ως «καθαρά» όπως το τζιν ή η βότκα. Η ζάχαρη που εμπεριέχει το κόκκινο κρασί και τα κοκτέιλ δεν βοηθούν καθόλου το δέρμα μας καθώς η  κατανάλωση τους σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει κηλίδες, πρήξιμο, καθώς και αδύναμα νύχια και μαλλιά.

  1. Φάε φρέσκα λαχανικά εποχής

Τα φρέσκα λαχανικά είναι ένα σημαντικό στοιχείο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, είτε ως μέρος ενός κυρίως γεύματος είτε ως σνακ, καθώς προμηθεύουν τον οργανισμό μας με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και διαιτητικές ίνες. Συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση υγιούς και όμορφου δέρματος, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και γενικά στην απόκτηση ενός υγιούς οργανισμού. Προτιμούμε πάντα λαχανικά της εποχής καθώς τα μη εποχιακά λαχανικά που βρίσκονται όλο το χρόνο στους πάγκους των καταστημάτων προέρχονται από μακρινές χώρες και έχουν χάσει μέρος τις θρεπτικής αξίας τους αλλά και της γεύσης τους. Συγκεκριμένα για τον μήνα Δεκέμβρη επιλέγουμε : αντίδι, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αβοκάντο, άνηθο και μαϊντανό!

  1. Μην παραλείπεις τα όσπρια

Τα όσπρια είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των αναμνήσεων μας από τότε που είμασταν μικρά παιδιά και προσπαθούσαμε με κάθε τρόπο να μην τα καταναλώσουμε. Τώρα πλέον όμως γνωρίζουμε πόσο πλούσια είναι σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες (Β1, Β2, φυλλικό οξύ) και μέταλλα (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο). Περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη και νάτριο, ενώ δεν περιέχουν καθόλου χοληστερίνη. Συστατικά που βοηθούν στην ανάπλαση των κατεστραμμένων κυττάρων του δέρματος και στην λάμψη και αναδόμηση της επιδερμίδας.

10. Πιες νερό

Η αλήθεια είναι πως τον χειμώνα δεν νιώθουμε την ίδια δίψα που νιώθουμε το καλοκαίρι. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν υπάρχει ή πως δεν φαίνεται στο πρόσωπο μας η έλλειψη του νερού. Έχει αποδειχθεί ότι η επαρκής και σωστή ενυδάτωση του οργανισμού, μέσω της συχνής κατανάλωσης νερού, μας βοηθά να απαλλαγούμε απ’ τις τοξίνες, αυξάνει την ελαστικότητα του δέρματος, χαρίζει λαμπερό δέρμα, μειώνει τις πρόσφατες ρυτίδες και μας αναζωογονεί. Προσπαθούμε καθημερινά να καταναλώσουμε παραπάνω από 8 ποτήρια νερού με ταυτόχρονη μείωση των θερμιδογόνων αναψυκτικών και των πολλών καφέδων.

Ακολουθήστε τις οδηγίες μας και κερδίστε σε ένα μήνα από τώρα τα βλέμματα όλα πάνω σας και αφεθείτε στη χαρά που έχει να ακούς «Λάμπεις σήμερα»!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *