Τι οφέλη έχει γενικά η άθληση;

Share:

Σωματική δραστηριότητα είναι κάθε κίνηση του σώματος για την οποία απαιτείται κατανάλωση ενέργειας και, επομένως, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους

Στη σωματική δραστηριότητα περιλαμβάνεται:

  • Η εργασία, οι οικιακές εργασίες και οι καθημερινές μετακινήσεις,
  • Κάθε δραστηριότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο.
    Σε αυτές ανήκει η άσκηση. Πρόκειται για δραστηριότητα που αποσκοπεί στη βελτίωση ή τη διατήρηση της φυσικής κατάστασης. Περιλαμβάνει όλα τα αθλήματα, τη γυμναστική, τον χορό κλπ.

Έχει αποδειχθεί ότι ο καθιστικός τρόπος ζωής είναι παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη πολλών χρόνιων ασθενειών.

Ένας δραστήριος τρόπος ζωής όμως επιφέρει πολλά κοινωνικά και ψυχολογικά οφέλη. Υπάρχει επίσης άμεση σύνδεση ανάμεσα στη σωματική άσκηση και το προσδόκιμο ζωής για αυτό συνήθως τα άτομα που ασκούνται ζούν περισσότερο.

Τα οφέλη:

Με το περπάτημα

  • Προστατεύει από διαβήτη τύπου ΙΙ
  • Προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα
  • Μειώνει την LDL χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια, την αρτηριακή πίεση
  • Αυξάνει την λεγόμενη καλή χοληστερόλη (HDL)
  • Βοηθήσει και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης
  • Ενισχύει και το ανοσοποιητικό σύστημα

Με την καθημερινή άσκηση

  • Βοηθά σε γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου
  • Μειώνει τον καρδιακό ρυθμό ηρεμίας
  • Ενισχύει την καρδιακή λειτουργία
  • Μειώνει την πίεση
  • Βελτιώνει τη μεταφορά οξυγόνου στους ιστούς
  • Βελτιώνει την παροχή αίματος στους μύες
  • Διευρύνει τις αρτηρίες προς την καρδία
  • Προστατεύει από καρκίνο
  • Αυξάνει την αντοχή και τα ενεργειακά επίπεδα
  • Βελτιώνει το μυοσκελετικό σύστημα για την κίνηση του ανθρώπινου σώματος
  • Αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και ευλυγισία
  • Προάγει την παραγωγή ισχυρότερων οστών, συνδέσμων και τενόντων
  • Μειώνει τις πιθανότητες τραυματισμού
  • Βελτιώνει τη στάση του σώματος και την ισορροπία
  • Προάγει την ανάπτυξη άπαχης μάζας σώματος (κατανάλωση λίπους)
  • Βοηθάει σε μια μεγαλύτερη απώλεια βάρους και ειδικά λίπους
  • Βελτιώνει την αποθήκευση ασβεστίου στα οστά
  • Βελτιώνει την πέψη και την απέκκριση

Στην ψυχολογία και στην κοινωνικοποίηση του ατόμου

  • Ο αθλητισμός κοινωνικοποιεί και συνδέει τους συναγωνιζόμενους, τους μυεί στην αναγνώριση της αξίας των αντιπάλων και στην ανάπτυξη του σεβασμού
  • Οι ευεργετικές επιδράσεις του αθλητισμού επεκτείνονται και στην καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και τον ευγενή συναγωνισμό
  • Συμβάλει στη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης κατάθλιψης και μάλιστα μπορούν να βοηθηθούν ακόμη και άτομα που ήδη νοσούν από κατάθλιψη
  • Η άθληση συντελεί στην ωρίμανση του ανθρώπου και στην ανάπτυξη ψυχικών ικανοτήτων, γιατί ωθεί τον άνθρωπο να θέτει ολοένα κι υψηλότερους στόχους και να παλεύει με υπομονή κι επιμονή, χωρίς να εγκαταλείπει την προσπάθεια
  • Μειώνει το άγχος και την ένταση
  • Βελτιώνει τα αισθήματα αυτοσεβασμού και αυτοεκτίμησης
  • Βελτιώνει την χαλάρωση και τον ύπνο 
  • Παράγονται οι φερορμόνες και οι ενδορφίνες δηλαδή οι ορμόνες της ευτυχίας
  • Καλύτερη αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και πραγματική ψυχαγωγία

Ο αθλητισμός αναπτύσσει αρμονικά το σώμα και το πνεύμα, προσφέρει υγεία στον οργανισμό και σωματική ευημερία. Για αυτό όλοι πρέπει να βρούμε ένα είδος άθλησης που να μας ταιριάζει, να μας γεμίζει και να μας κάνει χαρούμενους γιατί μόνο έτσι θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

From the Blog

Articles to Read Today

Light Γεύματα

Φακοσαλάτα

Ίσως αυτή είναι η πιο ωραία φακοσαλάτα που έχεις φάει! Δες παρακάτω τη συνταγή και δοκίμασε την με τη πρώτη ευκαιρία. Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Σαλάτα με super foods

Σαλάτα ενέργειας με super foods και γεμάτη βιταμινες! Είναι πλήρες γεύμα κατάλληλο για vegans-vegetarians ή για νηστεία.   Υλικά για δυο άτομα: 2 κούπες πράσινη

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s detox water – Spring recipe !

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές από detox water όπου κάθε μια από αυτές υπόσχεται αποτοξίνωση σε επιβαρυμένες περιοχές του σώματος μας όπως στο συκώτι μας

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Φρικασέ μανιταριών

Ένα φαγητό πολύ νόστιμο και θρεπτικό που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από τα κλασικά λαδερά ή χειμωνιάτικα συνοδευτικά από βραστά λαχανικά! Ορίστε η δική

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Τυλιχτό με γύρο μανιταριών

Να άλλη μια ωραία ιδέα για νηστίσιμο healthy τυλιχτό! Κάνουμε το αγαπημένο μας σουβλάκι με γύρο μανιταριών, vegan μαγιονέζα, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμυδάκι και μαϊντανό!  

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s winter detox tea!

Χειμώνας χωρίς τσάι γίνεται; Δεν γίνεται! Έχω μια αδυναμία στα βότανα και μάλιστα σε όσα έχουν πλούσιο άρωμα!   Για το συγκεκριμένο τσάι χρειαστήκαμε τα

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Σούπα λαχανικών

Μια σούπα γεμάτη φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδη δράση!     Υλικά: 1 μπρόκολο 4-5 καρότα 1-2 κρεμμύδια 1 πιπεριά 1 πράσο 2 φινόκια

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Κολοκυθόσουπα

Αν αγαπάς την κολοκυθόσουπα ξέρω πως το χειμώνα πρωταγωνιστεί στο τραπέζι σου! Σου έχω συνταγή για να την απογειώσεις!     Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Χειμωνιάτικο τσάι

Ξέρω πως έχει γεμίσει το Instagram με χριστουγεννιάτικα εδέσματα αλλά χριστουγεννιάτικη μάζωξη χωρίς να σερβίρεις τσαγάκι δεν γίνεται! Αυτό το μείγμα που θα σου προτείνω

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Χουρμαδοτρουφάκια

Θέλεις ένα απολαυστικό και εύκολο σνακ με λίγα υλικά που θα ικανοποιήσουν στο μέγιστο την επιθυμία σου για γλυκό και έχουν πολύ λίγες θερμίδες; Σου

Διαβάστε το άρθρο »
Γλυκό

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

Πρώτη απόπειρα για κολοκυθόπιτα! Ξεκίνησα με κάποια δοκιμασμένη συνταγή, δεν αυτοσχεδίασα από το μηδέν όπως συνήθως, επειδή η ζαχαροπλαστική είναι πιο αυστηρή στις αλλαγές και

Διαβάστε το άρθρο »
Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό: ο ρόλος του φαρμακοποιού εν όψει κορωνοϊού

Λόγω των δύσκολων συνθηκών και της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης και κορωνοϊού, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές της αγαπημένης μας φαρμακοποιού Ισμήνης Γαλιγαλη:  

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

κολοκυθοκροκέτες

200 γρ. κολοκυθάκια 1 τμχ. κρεμμύδι (στον τρίφτη)  100 γρ. φέτα (τριμμένη με τα χέρια)  1 κ.γ. άνηθος (ψιλοκομμένο)  1 κ.γ. μαϊντανό (ψιλοκομμένο) 1 κ.γ. δυόσμο (ψιλοκομμένο)  80 γρ. αλεύρι (για όλες τις χρήσεις) 1 αυγό  (μεγάλο) 2 κ.σ. ελαιόλαδο  Αλάτι  Πιπέρι Τρίβουμε στη χοντρή πλευρά του τρίφτη, πάνω

Διαβάστε το άρθρο »
Αλμυρό

Mελιτζανόπιτα

Πέρυσι ανακάλυψα πρώτη φορά πως οι μελιτζάνες γίνονται ωραιότατη πίτα και έτσι φέτος πειραματίστηκα με άλλη συνταγή. Υλικά για το φύλλο: 3 φλ. αλεύρι ολικής

Διαβάστε το άρθρο »