Δίαιτα του πιάτου

Share:

ΔΙΤο ξέρετε πως η μεσογειακή διατροφή είναι μια από τις πιο πολυσυζητημένες και πολυμελετημένες διατροφές παγκοσμίως. Εμείς έχουμε τη χαρά και τη τύχη να έχουμε μεγαλώσει σε μια χώρα που πρεσβεύει τη διατροφή αυτή και η ελληνική γη μας χαρίζει απλόχερα προϊόντα μοναδικής βιολογικής αξίας. Πρόσφατα η κλασική μεσογειακή πυραμίδα που δεν ήταν απόλυτα κατανοητή «τοποθετήθηκε» σε πιάτο να γίνει κατανοητή οπτικά από όλους! Έτσι έχουμε το μεσογειακό πιάτο που θεωρείται η πιο ισορροπημένη δομή φαγητού που μπορούμε να έχουμε!

Με πολύ απλά λόγια πλέον σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Harvard οι οδηγίες διατροφής είναι ξεκάθαρες και οι συστάσεις είναι να έχουμε πολλές καθαρές άπαχες πρωτεΐνες, να χρησιμοποιούμε καλούς υδατάνθρακες, όσο λιγότερο επεξεργασμένους μπορούμε για να είναι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, πολλά λαχανικά και φρούτα, να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο και ασφαλώς να μένουμε ενυδατωμένοι.

Πως λοιπόν γίνεται αυτό στη πράξη;

Χωρίζουμε το πιάτο μας νοητά σε 2 μέρη, το μισό το ξαναχωρίζουμε στη μέση και δημιουργούμε νοητά το εξής πιάτο:

Το μισό πιάτο το γεμίζουμε με λαχανικά (Λ), το ένα τέταρτο με πρωτεΐνες (Π) και το άλλο ένα τέταρτο με υδατάνθρακες (Υ) και σε όλα συνολικά προσθέτουμε 1 κ.σ. ελαιόλαδο.

Θα σας βοηθήσουμε να στήσετε μερικά πιάτα για να καταλάβετε πώς γίνεται:

  • 1 κούπα φασολάκια πράσινα (Λ), ένα μπουτάκι κοτόπουλο (Π) και 1 πατατούλα (Υ)
  • 1 κούπα μαρούλι (Λ), 2 μπιφτέκια μοσχαρίσια (Π) και 1 φλ. ρύζι άγριο (Υ)
  • 1 κούπα μπρόκολο (Λ) , φιλέτο ψαριού (Π) και 1 φλ. κινόα
  • 4 βραστά κολοκύθια (Λ), φιλετάκια κοτόπουλο (Π) και 1 πιτάκι για σουβλάκι (Υ)
  • 1 κούπα σαλάτα ανάμεικτη (Λ), 1 φλ. όσπριο (Π) και 2 παξιμαδάκια από χαρούπι (Υ)
  • 1 κούπα ανάμεικτα λαχανικά ψιλοκομμένα (Λ), 2 αυγά και σάλτσα γιαουρτιού (Π) και 1 κούπα πέννες ολικής (Υ)
  • 1 φλ. ντοματίνια, πιπεριά, κρεμμύδι, κάπαρη (Λ), 1 φλ. cottage cheese ή φέτα ή κατίκι (Π) και 1 παξιμάδι κρίθινο (Υ) κ.ο.κ

 

Έτσι με απλό τρόπο συνθέτουμε πιάτα που να είναι πλήρη σε φυτικές ίνες, σε αμινοξέα, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και καλά λιπαρά.

Εύχομαι να σας βοήθησα να καταλάβετε την μεσογειακή διατροφή με την επίδειξη ενός πιάτου και να ξέρετε να στήνετε από εδώ και πέρα τα πιάτα σας!

 

From the Blog

Articles to Read Today

Light Γεύματα

Φακοσαλάτα

Ίσως αυτή είναι η πιο ωραία φακοσαλάτα που έχεις φάει! Δες παρακάτω τη συνταγή και δοκίμασε την με τη πρώτη ευκαιρία. Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Σαλάτα με super foods

Σαλάτα ενέργειας με super foods και γεμάτη βιταμινες! Είναι πλήρες γεύμα κατάλληλο για vegans-vegetarians ή για νηστεία.   Υλικά για δυο άτομα: 2 κούπες πράσινη

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s detox water – Spring recipe !

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές από detox water όπου κάθε μια από αυτές υπόσχεται αποτοξίνωση σε επιβαρυμένες περιοχές του σώματος μας όπως στο συκώτι μας

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Φρικασέ μανιταριών

Ένα φαγητό πολύ νόστιμο και θρεπτικό που θα σας βοηθήσει να ξεφύγετε από τα κλασικά λαδερά ή χειμωνιάτικα συνοδευτικά από βραστά λαχανικά! Ορίστε η δική

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Τυλιχτό με γύρο μανιταριών

Να άλλη μια ωραία ιδέα για νηστίσιμο healthy τυλιχτό! Κάνουμε το αγαπημένο μας σουβλάκι με γύρο μανιταριών, vegan μαγιονέζα, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμυδάκι και μαϊντανό!  

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Emma’s winter detox tea!

Χειμώνας χωρίς τσάι γίνεται; Δεν γίνεται! Έχω μια αδυναμία στα βότανα και μάλιστα σε όσα έχουν πλούσιο άρωμα!   Για το συγκεκριμένο τσάι χρειαστήκαμε τα

Διαβάστε το άρθρο »
Σούπες

Σούπα λαχανικών

Μια σούπα γεμάτη φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδη δράση!     Υλικά: 1 μπρόκολο 4-5 καρότα 1-2 κρεμμύδια 1 πιπεριά 1 πράσο 2 φινόκια

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Κολοκυθόσουπα

Αν αγαπάς την κολοκυθόσουπα ξέρω πως το χειμώνα πρωταγωνιστεί στο τραπέζι σου! Σου έχω συνταγή για να την απογειώσεις!     Υλικά για 6 μερίδες:

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Χειμωνιάτικο τσάι

Ξέρω πως έχει γεμίσει το Instagram με χριστουγεννιάτικα εδέσματα αλλά χριστουγεννιάτικη μάζωξη χωρίς να σερβίρεις τσαγάκι δεν γίνεται! Αυτό το μείγμα που θα σου προτείνω

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Χουρμαδοτρουφάκια

Θέλεις ένα απολαυστικό και εύκολο σνακ με λίγα υλικά που θα ικανοποιήσουν στο μέγιστο την επιθυμία σου για γλυκό και έχουν πολύ λίγες θερμίδες; Σου

Διαβάστε το άρθρο »
Πλήρη Γεύματα

Γλυκιά κολοκυθόπιτα

Πρώτη απόπειρα για κολοκυθόπιτα! Ξεκίνησα με κάποια δοκιμασμένη συνταγή, δεν αυτοσχεδίασα από το μηδέν όπως συνήθως, επειδή η ζαχαροπλαστική είναι πιο αυστηρή στις αλλαγές και

Διαβάστε το άρθρο »
Βe my guest

Ρωτήσαμε τον ειδικό: ο ρόλος του φαρμακοποιού εν όψει κορωνοϊού

Λόγω των δύσκολων συνθηκών και της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης και κορωνοϊού, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές της αγαπημένης μας φαρμακοποιού Ισμήνης Γαλιγαλη:  

Διαβάστε το άρθρο »
Health-Wellness

Νιώσε καλύτερα… τρώγοντας!

Αυτές οι τροφές βοηθούν στην εξισορρόπηση των ορμονών και των χημικών του εγκεφάλου, προκαλώντας μεγαλύτερη ευδιαθεσία και μειώνοντας το στρες. Γέμισε λοιπόν το πιάτο σου

Διαβάστε το άρθρο »
Snack

Bounty Choco Bites

Υλικά: 250γρ τριμμένο ινδοκάρυδο 1 συσκευασία κονσέρβα κρέμα καρύδας (όχι γάλα καρύδας) 1 κ.σ. λάδι καρύδας 2-3 κ.σ. μέλι 300 γρ. κουβερτούρα χωρίς ζάχαρη Οδηγίες:

Διαβάστε το άρθρο »
Emma’s diet blog

Δεν μπορεί το σημάδι ή η ουλή να σου στερήσει το νερό. Δεν μπορούν οι ραγάδες και τα κιλά να σου στερήσουν το νερό. Δεν

Διαβάστε το άρθρο »
Light Γεύματα

Μπάμιες φούρνου

Αν στις μπάμιες αυτό που δεν σου αρέσει είναι η γλίτσα που βγάζουν και στα σπορια που βγαίνουν όταν διαλυθούν τότε αυτή η συνταγή είναι

Διαβάστε το άρθρο »